x

שכחתי סיסמא

הזינו את כתובת הדוא”ל איתה נרשמתם לאתר ואנו נשלח לכם סיסמא חדשה

כניסה לחברות
שכחתי סיסמא

משתמש קיים

שכחתי סיסמא

הרשמה לאתר למשתמש חדש

שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

x

שכחתי סיסמא

הזינו את כתובת הדוא”ל איתה נרשמתם לאתר ואנו נשלח לכם סיסמא חדשה

מרכב גרוטאה לבריכה למשפחה

אילנה ברודו 18.08.2013

מה עושים עם רכב גרוטאה? יש מי שימכור אותו לכל המרבה במחיר, יש מי שידיו זהב ויצליח להוציא מהאוטו המיושן עוד איזה כמה אלפי קילומטרים של נסיעה, אבל אילן שרמן מצא דרך מקורית וגאונית למדי להפוך את הדייטסו אפלאוז המיושנת והזקנה שבידיו לבריכה קטנה ורודה ומגניבה לאללה עבור המשפחה שלו. ואתם אפילו יכולים לשכור אותה לאירועים שלכם.

אילן שרמן הוא מהנדס שבזמנו החופשי משחזר ומשפץ רכבי אספנות ואופנועים. במשך שלושה שבועות (פחות או יותר) הוא עמל על פרויקט מיוחד ויוצא דופן של הפיכת גרוטאת רכב לבריכה קטנה להתרעננות המשפחה, ואתם מוזמנים לצפות בסרטון בשביל לראות את התהליך והתוצאה.

במשך שנתיים חלם אילן על בריכה קטנה בחצר הבית, אבל אילוצים שונים, כמו מגורים בבית שכור, הגבילו אותו עד שעלה על הרעיון הגאוני של צירוף התחביב שלו בשיפוץ וחידוש כלי רכב יחד עם הצורך והרצון ליצור בריכה שתהיה בין היתר בטוחה עבור בתו הקטנה שלא תוכל בטעות ליפול לתוכה, אבל כן תהנה ממנה.

"הבריכה לא נבנתה כפרויקט להשכרה אלא כתוסף לגן השעשועים הפרטי של הילדה שלי ובשם הצורך שלי ליצור דברים מיוחדים ומעניינים וגם להוציא אגרסיות על מסור דיסק והרתכת," סיפר אילן בראיון מיוחד לבלוג פידבק.

כפי שניתן לראות בסרטון, שילדת הרכב הותאמה להפוך לבריכה קטנה, והחלק בו היה המנוע הפך למנגל שימושי. כעת, עמל אילן על החלפת יריעת הניילון בחיפוי פיברגלאס מקצועי וגם הוספת מערכת חימום והזרמת המים (ג'קוזי).

"מאחר וכל מי שראה אותה כל כך התלהב אז חשבתי - למה לא להעמיד אותה להשכרה לארועים מיוחדים?" סיפר לנו אילן שרמן. "הבריכה מפאת משקלה (כ-3קוב מים = 3 טון) לא עומדת על הגלגלים אלא על תומכות מיוחדות. לאחר שמרוקנים את המים היא חוזרת להישען על הגלגלים. ההגה עדיין מתפקד אז היא ניתנת לתמרון והעמסה על גרר (ללא מים) בדחיפה קלה."
אילן לא מתכנן להפסיק שם. "אם אראה שיש הרבה הזמנות להשכרת בריכת הרכב, אני אשקול בנייה של עוד רכבים כאלה," הוא מגלה לנו. "מבחינתי זה היה פרויקט קליל נחמד וקצר, אולם עד כה לא נרשמו הזמנות כלל והבריכה עובדת קשה רק בחצר ביתי למשפחה והחברים שמגיעים."

מה לעשות עם המצות אחרי הפסח

מערכת פידבק 01.04.2013

חג הפסח אוטוטו נגמר ואנחנו נשארים עם ערימות של מצות שהיינו בטוחים שנחסל עוד בליל הסדר.

אז מה עושים עם כל המצות שנשארו?

אם אתם חובבי מצות, אין לכם מה לראות את הסרטון, אנחנו בטוחים שתמצאו את השוקולד בארון ותדאגו לנשנש אותם לאט לאט, אבל אם אתם מחכים כבר ללחם שיחזור לשולחן (כמונו) אתם חייבים לראות את הסרטון הקורע הזה: 20 דברים שניתן לעשות עם המצות לאחר חג הפסח

תודה לכפיר כהן ששלח לנו :-)

כשפריטים יומיומיים מקבלים תפקיד חדש

רועי גלס 20.03.2013

לפני כחודשיים יצא לי לבקר בביתו הפרטי של ממציא. כן, יש כאלו והם אמיתיים וקיימים בינינו. בין שלל המוצרים שמפתח ומייצר נתקלתי בסלון בשולחן קפה גדול ומרשים ביופיו. השולחן היה למעשה משטח זכוכית שישב על מנגנון גדול ומסועף שלא הצלחתי לזהות, כששאלתי לפשר העניין הוסבר לי שהמיתרים והפטישונים שאני רואה הם למעשה המנגנון הפנימי של פסנתר.

שרפרף מרופד עשוי מתוף מכונת כביסה

לא זכורה לי פעם נוספת שבה הזדמן לי לראות "קרביים" של מכשיר כלשהו הופכים לפריט ריהוט, לפחות עד שנתקלתי בסדרת תוף מכונת הכביסה. בדיוק כמו במקרה הפסנתר, מישהו הביט בפריט שרובנו היינו משליכים לאשפה וראה בו משהו אחר. כפי שניתן לראות בתמונות מדובר בשלל רהיטים שנוצרו מאותו תוף, החל בנברשת לא קונבנציונאלית דרך שולחן מואר, כיסא והיד עוד נטויה. כל מה שהיה צריך הוא שמישהו יביט בפריט יומיומי ויראה אותו בצורה אחרת.

אהיל עשוי מתוף מכונת כביסה  שרפרף עשוי מתוף מכונת כביסה

אם גם אתם הפכתם חבית למתקן נעליים, חלון של רכב לסלסילת פירות או כל שימוש יצירתי אחר בחפץ שגרתי, אתם מוזמנים לשלוח אלינו תמונה. מובטח לכם מקום של כבוד בקרב קהילת הממציאים הישראלית. 

קרדיט למקור

עדיין יש לכם הזדמנות לזכות במדבקות המדליקות האלה!

רעיון לתמונת סלוטייפ

מערכת פידבק 16.02.2013

חן אופיר, בעלת דף הפייסבוק חן אופיר - אומנות ממוחזרת שלחה לנו רעיון מדליק שכל אחד/ת יכולה להכין בבית.

ההדרכה המלאה

למי מאיתנו אין איזו תמונה ישנה שסתם צוברת אבק בעליית הגג...?

קבלו הדרכה סופר פשוטה איך לשדרג את התמונה הזאת בפחות מחצי שעה עבודה, ופחות מחצי שקל עלות.

פותחים את המסגרת ומפרקים את התמונה למרכיביה - את המסגרת עצמה ואת הזכוכית משני הצדדים מנקים.

לרוב התמונה תהיה מורכבת מפוסטר שמודבק על משטח כלשהו- קרטון, או קרטון ביצוע - הופכים אותה - כך שמשתמשים במשטח עצמו.

מדביקים סלוטייפ לאורכה ולרוחבה של התמונה באופן חופשי.

צובעים את כל התמונה עם צבע אקריל/ספריי צבע - מומלץ לצבוע עם צבע שונה מצבע המשטח. כאן בתמונה המשטח בהיר - ולכן צבעתי בשחור.

מחכים בסבלנות כמה שעות, או אפילו כל הלילה (אם הצבע עדיין רטוב, הוא יינזל מהסלוטייפ כשתסירו אותו, וזה ממש יהרוס...).

התייבש? אפשר להסיר את הסלוטייפ. להחזיר את הכל חזרה למסגרת. וסיימנו  :-)

בהצלחה!

 

3%שומן, 100% אקולוגי

מערכת פידבק 15.01.2013

אין שמחים מאיתנו שאתם שולחים לנו רעיונות שהכנתם, ועוד יותר שמחים לפרגן לכם.

חן אופיר שלחה לנו כמה רעיונות בנושא מיחזור שהיא עושה בעצמה ואנחנו התלהבנו! (תוכלו לראות עוד המון דוגמאות בעמוד שלה שנקרא: "חן אופיר - אומנות ממוחזרת").

ביקשנו מחן שתסביר לנו איך עושים את הארנק המדליק הזה:

 

היא כתבה לנו כך: "קצת קשה להסביר במילים איך להכין את הארנק, לשם כך הכנתי את הסרטון:

בנוסף אומרת חן:"אני כן יכולה לומר על הארנק - שהוא עמיד בצורה מפתיעה!

כל מי שמסתכל עליו חושב שהוא מתבלה מאוד מהר, אבל האמת היא - הקרטון נועד להחזיק נוזל, ולהתמודד עם נוזלים ולחות שיש במקרר, אז הוא בנוי טוב. חוץ מזה, אחרי ששוטפים אותו טוב טוב אין שום זכר לריח החלב.

דבר שלישי - אפשר בהחלט להכין ארנק כז גם מקרטוני מיץ."

אז מה דעתכם?

 

ממחזרים Tic Tac

מערכת פידבק 14.01.2013

מיחזור על פי ויקיפדיה: "מיחזור הוא תהליך שבו מפרקים פסולת ו"מחזירים" אותה למצב של חומר גלם, אשר ישמש לייצור מוצרים חדשים. המיחזור מאפשר חיסכון בחומרי גלם בתוליים מצד אחד ומצמצם את כמויות הפסולת והזיהום מצד שני, ועל כן נודעת לו חשיבות גם כלכלית וגם אקולוגית. נכון לשנת 2007, 15%-25% מהפסולת בישראל ממוחזרת".

אז לצערנו אין לכם מכונות מיחזור בבית אבל אנחנו עדיין מקווים שאתם מפרידים פסולת וזורקים את הפלסטיק למיחזורית...שמרו לנו על הכדור :-)

ואין מה לעשות, כולנו חוטאים לפעמים וזורקים פסולת לפח האשפה, אז החלטנו לנסות ולהביא לכם מידי פעם רעיונות לשימוש חוזר במוצרי פלסטיק שאנחנו משתמשים בהם ביומיום וזאת על מנת לנסות ולהפחית את "חטאי המיחזור".

הרעיון היום יתמקד באריזת הפלסטיק של ה"Tic Tac". 

אז מה ניתן לעשות איתה? הנה כמה רעיונות מדליקים ושימושיים

כמו שפרסמנו בעמוד הפייסבוק שלנו, ניתן להשתמש בקופסא לאחסון סיכות ראש, האמת, זה ממש מתאים בול!

הרעיון השני מתאים לאוהבי גננות. אם יש לכם גינה או כמה עציצים בבית ואתם רוכשים זרעים לשתילה, מה יותר טוב מאחסון בקופסא של Tic Tac?

הרעיון השליש הוא לחובבי הדיג. כל המשקולות הקטנות, קרסים וכו יכנסו בדיוק לקופסא

אחסון למסמרים, ברגים, נעצים וכל ה"עוקצים" למיניהם :-)

אחסון אטבים ומהדקי נייר...עדיף מאשר יתפזרו על השולחן, לא?

את הרעיון הזה ממש אהבנו: אחסון של תבלינים! הקופסא אמנם לא גדולה אך היא ממש נוחה לשימוש במטבח בעזרת הפתח הקטנטן שלה...פשוט מעולה!

אם אתם אוהבים לתפור ולעצב בעצמכם ויש לכם ערכת תפירה וערימות של בדים...זה כנראה בשבילכם

ורעיון אחרון ומקסים...מחברים כמה קוספאות, ממלאים במעט מים, מוסיפים פרח קטנטן ויש לכם מיני אגרטל בבית או במשרד

יש לכם עוד רעיונות? כתבו לנו כאן בתגובות

קרידיטים לתמונות: craftandcreativity, skruben, pinterest

  • התחלה
  • 1
  • סיום
הצטרפו למועדון החברים של fidbek

 

 

קמפיינים פעילים באתר

הצטרפו למועדון הרעיונאים שלנו

והישארו מעודכנים בכל הרעיונות והפרסים

כבר נרשמתי