אתם מכירים את הרגע הזה, אתם עומדים מול חור בקיר, מדף נופל או מכשיר GPS מפורק שכל חלקיו מפוזרים בכל מקום. לכל אחד מאיתנו היה את הרגע הזה שבו הוא חשב לעצמו "בשביל מה עשיתי את זה?" זה היה בסדר גמור קודם, למה ניסיתי לשפר את זה? ואז אנחנו אוספים את החלקים, מתיישבים מבועסים ונזכרים במשפט האלמותי: If it's not broken, don't fix it !

היצר האנושי

אז למה אנחנו עושים את זה בעצם? אז ככה.. מאז שמישהו גילה שבני המאיה לא המציאו את הגלגל (אבל באמת לא המציאו, לא היו להם גלגלים) יש בכל אחד מאיתנו את היצר שאומר לו שגם הוא יכול להמציא משהו שהוא לכאורה ברור מאליו, אבל אף אחד אחר עוד לא עלה על זה. אבל אז אנחנו מתבדים.

טובים השניים מן האחד? לא בטוח

Two-Man Crosscut Saw

 

אתם מכירים את חותך הפיצה עם הגלגלת, חייבים לציין שזה עובד לא רע וגם די פשוט לתפעול. אז למה שמישהו יחשוב לעצמו שלבצע את הפעולה הזו עם שתי ידיים יהיה טוב יותר? לא ברור, אבל זה המצב.

כך הגיח אל אויר העולם חותך הפיצה עם הידית הכפולה, שבעצם מזכיר יותר את המשור עם ידית בכל קצה שבעזרתו מנסרים שניים עץ אחד.

אז אם אתם בעניין של להיות חברים קרובים ולעשות הכל ביחד כנראה שזה הגאדג'ט בשבילכם, אבל בינינו, את הפעולה הפשוטה הזו שעושים לבד ונגמרת תוך 10 שניות אפשר להשאיר כמו שהיא – גם אם תכננתם להשתמש בזה לבד.

קרדיט לתמונה